طرح و گرافیک ماهان

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

امروزه در بازار کسب و کار، تولید کننده ای موفق است که بهتر و بیشتر محصولات خود را به مشتری معرفی کند و برای این کار نیاز به تبلیغات دارد.

این کار تا حدی حائز اهمیت است که شرکت هایی تاسیس شده اند تا برای انواع و اقسام محصولات در حوزه های مختلف، کارهای مربوط به تبلیغات را انجام دهند. یک شرکت تبلیغاتی در واقع نوعی خدمات تجاری محسوب می شود که در برنامه ریزی، مدیریت، طراحی و ساخت تبلیغات تخصص دارد.

شرکت تبلیغاتی یک سازمان مستقل است و از افرادی تشکیل شده که هر یک در حوزه های تخصصی خود دارای خلاقیت هستند. کار یک شرکت تبلیغاتی به طور کلی شامل این موارد است: تحقیق و پژوهش لازم در مورد یک تبلیغ، ایجاد یک ایده ی جدید برای تبلیغ، پیدا کردن و رزرو مکان برای تبلیغات، طراحی و ساخت تبلیغات اینترنتی، چاپی، تلویزیونی و رادیویی و خدمات مربوط به بازاریابی.

اصول طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ تلفیقی از رنگ، نوع، عکس صنعتی، تصویر، تکنیک‌های چاپ و صفحه بندی به انضمام طرح‌های بصری با پیام‌های متفاوت می‌باشد که با خلاقیت و فرایند تفکر طراح عجین می‌گردد، که به‌صورت نسخه‌های چاپی (کاتالوگ و بروشور و …) یا الکترونیکی که توسط طراح ارائه می‌گردد. طراحی جذاب توجه مشتریان بالقوه را جلب می‌کند و علاقه به محصول را در مشتری باعث می‌شود و موجب انگیزش درمشتری برای خرید می‌شود.

برای شروع طراحی کاتالوگ، طراح در ابتدا نیاز به فایل لوگو یا نشانه (شامل آرم و لوگو تایپ یا نشانه نوشته فارسی یا انگلیسی) و محتوای نوشتاری (شامل متن و جداول) و عکس‌های با قابلیت چاپ که مهم‌ترین و تاثیرگزارترین عامل در طراحی می‌باشد را دارد.